Rašyti el. paštu
Į titulinį puslapį Rašyti el. laiską Svetainės medis
MokymasSvietimasSatja Sai BabaVeiklaOrganizacija

AHAM

AHAM sanskr. – aš, suvokiantysis, pažįstantysis.

Yra trys Aš – sąmonės būsenos:

  1. Aham dehasmi (aš esu kūnas).

Ši mintis verčia jus jaustis mažu. Jei visą laiką tapatinate save su kūnu, liekate mažas. Tai dvaitos arba dualizmo pakopa, kurioje individas yra skirtingas ir atskiras nuo Dievo.

  1. Aham jivasmi (aš esu siela, Dievo kibirkštis).

Jūs peržengėte susitapatinimo su kūnu pakopą ir pasiekėte kitą – jūs esate siela, Dievo kibirkštis. Tai visišta advaitos, riboto nedualizmo pakopa, kurioje džyva (individuali siela) yra Dievo dalis.

  1. Aham Brahmasmi (aš esu Dievas, Dievas ir aš esame viena).

Jūs pasiekėte galutinę visiško susitapatinimo su Dievu pakopą. Tai advaita, visiškos vienovės lygmuo, kuriame džyva susilieja su Dievu.

„Sai Baba Gita“, 10,34,50

Sadhanoje, dvasiniame kelyje yra šios 3 pakopos:

  1. Dasoham (esu Tavo tarnas, o Viešpatie).

Žmonės, kurie trokšta pasiekti Brahmano principą – aukščiausiąjį tikslą, turi pradėti savo kelionę nuo dasoham pakopos. Šioje pakopoje sekėjas laiko save Dievo tarnu arba pasiuntiniu. Jis jaučiasi atskiras nuo Dievo ir garbina įvairiausių pavidalų Dievą, turintį įvairių savybių. Tai pradinė dvaitos arba dualizmo pakopa. Palaipsniui jis tobulėja ir pereina į kitą pakopą, kai da atkrenta ir lieka tik soham.

  1. Soham (aš esu Brahmanas, aš esu Dievas).

Antroje pakopoje sekėjas laiko save Dievu ir sako „aš esu Jis“, „aš esu Brahmanas“, „aš esu Dievas“. Čia vis dar yra dualizmo atspalvis, nes minimos 2 esybės, aš ir Brahmanas. Tai riboto monizmo arba visišta advaitos pakopa. Jei jis tvirtai laikosi dvasinio kelio, so palaipsniui atkrinta, ir lieka tik aham.

  1. Aham (aš).

Tai galutinė pakopa, kai sekėjas iš tiesų pasineria į vieną Tiesą ir skelbia „Aham aham“, „aš esu Aš“. Aham reiškia „Aš“, grynas Aš be jokių pakitimų ar apribojimų. Jis gali skelbti ir kitaip „Aš esu Tu, o Tu esi aš“. Tai galutinė advaitos arba tapatumo pakopa.

„Sai Baba Gita“, 48,56

Pro penkis apvalkalus (košas) galima prasiskverbti kryptingai ir atkakliai klausinėjant:

  1. Koham? – Kas aš esu?
  2. Dehoham? – Ar esu kūnas?
  3. Dasoham? – Ar esu tarnas, įrankis, marionetė?
  4. Soham? – Ar esu Jis?
  5. Aham! – Aš esu!

kol ateina toks momentas, kai akimirksniu žmogus apdovanojamas atsakymu, po kurio klausimų nekyla: Tat-tvam-asi – Tatai tu esi.

„Satya Sai Speaks“, 13,7